Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatizace kontroly PC
Hodáň, Ján ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca popisuje návrh a implementáciu vizualizácie automatickej kontroly počítač ov. Na začiatku sa zaoberá uvedením do problematiky samotnej kontroly. Prebehne zoznámenie sa s postupmi, ktoré je potrebné pri kontrole urobiť. Následne sa v práci venuje pozornosť ďalším metódam, ktorými je možné kontrolu aplikovať. Hlavná časť práce bude venovaná popisom základných znalostí, ktoré sa vizualizácie kontroly počítač ov týkajú. V posledných kapitolách bude vysvetlené, akým spôsobom je vizualizácia implementovaná a akým spôsobom sme vyhodnocovali úspech vizualizácie. Výsledkom práce bude aplikácia, ktorá má za úlohu kontrolu počítačových staníc vizualizovať a tak ju uľahčiť, zrýchliť, zdokonaliť a automatizovať.
Malware: Behaviour, Detection and Prevention
Langer, Jakub ; Šedrlová, Magdalena (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with a form of cybercrime that takes advantage of malicious software, also called malware. It outlines the basics of computer security threats, explaining relevant terms and concepts. Next, the thesis progresses through the most common and dangerous types of malware, describing each of them while also incorporating information such as how the particular type of malware has affected the world. Then, it focuses on the fundamentals of malware detection and outlines how users can protect themselves through prevention techniques. The thesis aims to create a manual that ordinary computer users could use to protect themselves from different types of malware.
Výuka s pomocí moderních technologií na základní škole z pohledu učitele
PŘECHOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výuku s pomocí moderních technologií na ZŠ z pohledu učitele. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako pedagogika, výuka, moderní technologie, učitel a stručně popsán rozdíl mezi tradiční a moderní výukou. Následně je velká část věnována popisu jednotlivých moderních technologií, které se při výuce často využívají. Další kapitola se zaobírá slabými místy a nevýhodami moderních technologií. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá vybranými online technologiemi. Součástí bakalářské práce je rovněž praktická část, jejímž cílem je zjistit, jaký vztah mají učitelé ZŠ k moderním technologiím. Použit je zde kvantitativní výzkum, a to formou dotazníku.
Problematika využívání moderních technologií při vedení mateřské školy
Nováková, Zdenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním počítače a ICT techniky v mateřských školách, a to konkrétně ve školách v České republice, ve kterých mají děti možnost pracovat s počítači Kid Smart. Práce by měla částečně zmapovat a analyzovat informační a komunikační gramotnost ředitelek těchto škol, zdokumentovat dostupné ICT technologie vhodné pro mateřské školy. Popsat případné bariéry, které brání jejich širšímu využití a navrhnout ředitelkám opatření k jejich postupnému překonávání. V práci je zařazena i komparace se situací v zahraničí, konkrétně ve školách na Islandu a v Portugalsku. Součástí této diplomové práce je i výzkum, týkající se tohoto tématu a jeho následné vyhodnocení. Práce by měla přinést přehledný popis ICT, dostupných a vhodných pro využití v mateřských školách a seznámit ředitele s vhodným SW pro vedení administrativy.
Technologická nezaměstnanost
Miňovský, Michael ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
(česky) Povede robotizace k nezaměstnanosti? Jaké budou celospolečenské dopady automatizace? Ovlivní to ekonomiku? A jaký je celkový makroekonomický a mikroekonomický kontext takových událostí? Tyto a mnohé další otázky si klade za cíl následující práce. Na cca 70 stranách je poskytnut podrobný přehled změn spojených s robotickou revolucí, primárním tématem je přitom otázka technologické nezaměstnanosti. Na základě studia historické zkušenosti, je vyslovena teze o kvalitativním rozdílu mezi současnou technikou a dřívějšími technologickými milníky spočívající ve schopnosti strojů nahrazovat nejen rutinní manuální práci ale i činnosti nerutinní kognitivní povahy. Tato hypotéza je následně rozvíjena a analyzována prostřednictvím podrobnějšího studia fundamentálních odlišností robotiky a současné technologické základny průmyslu a služeb. Metodou vypracování je kritická analýza prací dalších autorů, díky čemuž bylo možné představit působivé výsledky jako např. výčet pravděpodobností automatizovatelnosti širokého spektra povolání během následujících několika dekád založený na extrapolaci současného pokroku ve strojovém učení a data miningu. Na konci je poskytnuta syntéza jednotlivých textů a uveden závěr o malé pravděpodobnosti technologické nezaměstnanosti v horizontu dvou či tří desítek let.
Technologická nezaměstnanost
Miňovský, Michael ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Povede robotizace k nezaměstnanosti? Jaké budou celospolečenské dopady automatizace? Ovlivní to ekonomiku? A jaký je celkový makroekonomický a mikroekonomický kontext takových událostí? Tyto a mnohé další otázky si klade za cíl následující práce. Na cca 60 stranách je poskytnut podrobný přehled změn spojených s robotickou revolucí, primárním tématem je přitom otázka technologické nezaměstnanosti. Na základě studia historické zkušenosti, je vyslovena teze o kvalitativním rozdílu mezi současnou technikou a dřívějšími technologickými milníky spočívající ve schopnosti strojů nahrazovat nejen rutinní manuální práci ale i činnosti nerutinní kognitivní povahy. Tato hypotéza je následně rozvíjena a analyzována prostřednictvím podrobnějšího studia fundamentálních odlišností robotiky a současné technologické základny průmyslu a služeb. Součástí práce je i pohled druhých autorů, ježto cílem autora není znovu objevovat zavedená fakta, ale obohacovat penzum poznání. Díky tomu bylo možné představit působivé výsledky jako např. výčet pravděpodobností automatizovatelnosti širokého spektra povolání během následujících několika dekád založený na extrapolaci současného pokroku ve strojovém učení a data miningu. Závěr primární části práce tvoří vlastní analýza základních socio- ekonomických ukazatelů, která odhaluje některé...
Porovnání efektivity výuky za pomoci počítače vs. 3D modelů
Andělová, Denisa ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jáč, Martin (oponent)
V současné době zájem žáků o přírodní vědy neustále klesá, ačkoli je tato oblast vzdělání v praktickém životě velmi důležitá (medicína, životní prostředí, atd.) a na trhu práce velmi žádaná. Molekulární biologie, učivo o DNA a přenosu genetické informace je pro žáky abstraktní a těžko představitelné téma, které je i pro učitele náročné na vysvětlení. Existuje mnoho možností, jak tuto učební látku vyučovat. Velmi populární jsou badatelsky orientovaná výuka nebo praktická výuka v laboratořích. Každá škola však nemá k dispozici vlastní laboratoř, aby žáci mohli laborovat, badatelsky orientovaná výuka je časově náročnější na přípravu a ne každé téma je vhodné takto učit. Další možností je využít k vizualizaci "neviditelných" molekul a procesů počítačový software a animace nebo 3D fyzického modelu či si vlastní model dané molekuly vyrobit. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv použití počítačů a animací ve výuce v porovnání s použitím 3D fyzického modelu DNA a výroby vlastního modelu DNA na znalosti žáků. Dalšími faktory, které mně zajímaly, byly pohlaví a zaměření žáků a jejich případný vliv na znalosti. Výzkum jsme prováděla v pěti třídách na třech pražských gymnáziích a zúčastnili se ho žáci třetího ročníku šestiletého studia, přírodovědný seminář sedmého ročníku osmi- letého studia a žáci...
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.
Automatizace kontroly PC
Hodáň, Ján ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca popisuje návrh a implementáciu vizualizácie automatickej kontroly počítač ov. Na začiatku sa zaoberá uvedením do problematiky samotnej kontroly. Prebehne zoznámenie sa s postupmi, ktoré je potrebné pri kontrole urobiť. Následne sa v práci venuje pozornosť ďalším metódam, ktorými je možné kontrolu aplikovať. Hlavná časť práce bude venovaná popisom základných znalostí, ktoré sa vizualizácie kontroly počítač ov týkajú. V posledných kapitolách bude vysvetlené, akým spôsobom je vizualizácia implementovaná a akým spôsobom sme vyhodnocovali úspech vizualizácie. Výsledkom práce bude aplikácia, ktorá má za úlohu kontrolu počítačových staníc vizualizovať a tak ju uľahčiť, zrýchliť, zdokonaliť a automatizovať.
Komunikace mezi člověkem a strojem v současné vizuální kultuře
Horáková, Petra ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Ivan, Michal (oponent)
V diplomové práci nazvané Komunikace mezi člověkem a strojem v současné vizuální kultuře se budu zabývat zkoumáním a analyzováním filmu Spikea Jonzeho s názvem Ona (Her) z roku 2013, který se zaměřuje na propojení umělé inteligence s reálným lidským světem. Zajímat mne bude především téma umělé inteligence a virtuální reality a komunikace se strojem. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první, teoretická část, bude zaměřena na vybraná díla teoretiků nových médií, kdy mne bude zajímat především téma interakce mezi člověkem jakožto tělem a strojem jakožto počítačem, dále také vývoj počítačů a internetu, který vedl až k současnému vývoji v oblasti umělé inteligence a komunikace. Druhá část pak bude případová studie, ve které budu analyzovat film Ona, ve kterém je interakce mezi člověkem a strojem hlavním tématem. Pracovat budu v teoretické části především s knihami Lva Manoviche, Marshalla McLuhana, Pierra Lévyho, Johna Searla a Paula Virilia, ale i Jakuba Macka nebo Marka B.N.Hansena. Klíčová slova Stroj, umělá inteligence, virtuální realita, nové média, počítače, internet

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.